Aktivní, moderně vyhlížející chrám stojící ve vsi Myinkaba asi 500 m jižně od chrámu Gubyaukgyi je pojmenovaný po monském králi z Thatonu, kterého zde král Anawrahta držel v zajetí a kterému také bylo dovoleno tento chrám vystavět.
V přední části chrámu jsou tři sochy sedícího Buddhy, v zadní části je velká socha ležícího Buddhy. Všechny sochy se zdají být příliš veliké na prostory, ve kterých jsou umístěny. Údajně mají vyjadřovat napětí a nepohodlí, které zde musel monský král snášet. Tento prvek však není v Baganu ojedinělý.
Je třeba poznamenat, že dobyvatelé 11. století neměli ve zvyku ušetřit životy vůdců, ani je držet v zajetí. Aung San Suu Kyi například popisuje "soucitné ohledy na Manuhu jako na jednu z nejobdivuhodnějších součástí barmské historie... velkorysou úctu ke vznešenému nepříteli". Uvádí se, že pouze socha ležícího Buddhy, vstupujícího do parinirvány (úplného zániku), má na tváři úsměv a vyjadřuje tak Manuhovy pocity, že pouze smrt jej může vysvobodit z jeho utrpení. Pokud ale vystoupíte po schodech vedoucích ze zadní části stúpy (schodiště bývá většinou zamčené), můžete skrz okénko vidět tvář sedícího Buddhy, která, přestože z přízemí vypadá smutně, se z tohoto pohledu usmívá.
Roh v areálu kolem chrámu je zasvěcen hlavnímu natovi sídlícímu na hoře Popa jménem Mae Wanna a jejím synům Min Lay a Min Gyi. Přívrženci stúpy Manuha Paya pořádají o úplňku měsíce Tabaung (únor/březen) velkou slavnost paya pwe. |